Vyšší odborná škola potravinářská a Střední průmyslová škola mlékárenská čerpá pro školní rok 2017/2018 účelově vázanou dotaci v souladu s výzvou MŠMT:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, dále jen „MŠMT„, vyhlašuje v souladu
s § 171odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném
a jiném vzdělávání, (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „školský zákon„)
pro školní rok 2017/2018 rozvojový program
Podpora odborného vzdělávání
ČI. 1
Základní vymezení a cíle programu
(1) Účelem rozvojového programu je zajistit zlepšení kvality vzdělávání právnických osob
vykonávajících činnost středních škol níže uvedených zřizovatelů zapsaných do školského
rejstříku (dále jen„střední školy“) v těch oborech vzdělání,které lze z pohledu potřeb trhu
práce, popřípadě i z pohledu unikátnosti a tradice, považovat v daném území
za nenahraditelné (dále jen „vybrané obory). V těchto vybraných oborech, z důvodu
nízkého zájmu žáků o vzdělávání nebo i z důvodu objektivně nižší potřeby budoucích
odborníků, je nutné vzdělávat žáky ve třídách s nižším počtem žáků, a to ve třídách s žáky
2 – 4 oborů vzdělání (dále jen „víceoborové třídy„), nebo ve třídách s nižším průměrným
počtem žáků v daném oboru na 1 třídu než je hodnota stanovená krajským úřadem
v krajském normativu pro daný obor vzdělání na rok 2017 podle ustanovení § 2 odst. 2
písm. a) vyhlášky č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů.
2) Rozvojovým programem jsou podporovány střední školy, jejichž zřizovateli jsou kraje,
obce, dobrovolné svazky obcí, fyzické či právnické osoby a registrované církve nebo
náboženské společnosti s vybranými obory vzdělání.
(3) Rozvojovým programem jsou podporovány obory vzdělání následujících skupin oborů
vzdělání podle nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním,
středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení
vlády„), a to takto:
1. 21Hornictví a hornická geologie, hutnictví a slévárenství,
2. 23 Strojírenství a strojírenská výroba,
3. 26 Elektrotechnika,telekomunikační a výpočetní technika,
4. 28 Technická chemie a chemie silikátů,
5. 29 Potravinářství a potravinářská chemie,
6. 31Textilní výroba a oděvnictví,
7. 33 Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů,
8. 34 Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie,
9. 36 Stavebnictví, geodézie a kartografie,
10. 37 Doprava a spoje,
11. 39 Speciální a interdisciplinární obory,
12. 41 Zemědělství a lesnictví,
13. 53 Zdravotnictví, obory vzdělání zaměřené na ošetřovatelskou péči,
14. 82 Umění a užité umění.
ČI. 2
Účel dotace
(1) Ve víceoborových a jednooborových třídách vybraných oborů vzdělání jsou vzděláváni žáci
s nižším počtem žáků v jednotlivých oborech vzdělání. Vzdělávání žáků v předmětech
a oblastech všeobecného vzdělávání se uskutečňuje společně ve víceoborové třídě
a vzdělávání žáků v odborných předmětech nebo oblastech se ve víceoborové třídě dělí na
skupiny po jednotlivých oborech vzdělání. Toto opatření umožňuje při menším počtu žáků
na učitele v odborných předmětech nebo oblastech vytvářet příznivější podmínky
pro zvýšení kvality odborného vzdělávání.
(2) Účelem dotace je pokrytí zvýšených nákladů na vzdělávání žáků v odborných předmětech
ve víceoborových třídách a ve třídách s nižším počtem žáků.
(3) Dotace jsou určeny v případech středních škol zřizovaných kraji, obcemi, svazkem obcí na
platy, zákonné odvody a příděly do fondu kulturních a sociálních potřeb pedagogických
pracovníků a v případech středních škol zřizovaných fyzickými či právnickými osobami
a registrovanými církvemi nebo náboženskými společnostmi na mzdy a zákonné odvody.
Výše uvedené střední školy mohou použít dotace na odměny pedagogických pracovníků.